oeffelen.reismee.nl

verblijf dag 1 Hong Kong

Om 15:30uur lokale tijd werden we wakker. Dat hadden we wel nodig zeg die paar uurtjes slaap.

Douchen, aankleden en dan op naar Hong Kong stad met taxi.

De taxichauffeur sprak gelukkig aardig wat Engels, dus we werden prima vermaakt onderweg. De rit was wel 24 kilometer lang en hij liet ons de vele bruggen zien, de binnenstad met vele kleine winkeltjes en tenslotte de 'oude' haven welke nu omgetoverd was tot een businesscentrum.

In dit weekend werden toevallig de beroemde drakenraces gehouden in deze haven. Vele kano's met wel 12 roeiers erin uit diverse landen met op de voorplecht van de kano een drakenkop, streden om de snelste roeitijd. Dus wij vielen met de neus in de boter.

Het was heel druk in het centrum, 35 graden temperatuur en luchtvochtigheid 100%.

De taxirit kostte ons 215 China$, een kleine €20,=.

We hebben in een chinees restaurant op de 24e etage van een gebouw aan de haven gegeten en hadden zo een mooi zicht op het businesscentrum gekleurd met vele neonreclames en complete neonwanden die aan diverse torenflats opgehangen waren. Plus nog wat laserlicht was het echt uniek. Het restaurant had een compleet glazen wand, dus je had echt een perfect uitzicht.

Na het eten, het was toen al half twaalf, wilden we met een taxi weer terug naar het Novotel.

Goh, wat was dat moeilijk om een taxi te vinden zeg terwijl er 100-en rondreden, maar geen enkele chauffeur was bereid ons terug te brengen omdat ons hotel erg uit de buurt lag t.o.v. het centrum en dat had natuurlijk een negatieve invloed op de omzet van die avond.

Een chauffeur wilde ons wel terugrijden, maar dan moesten we 450 China$ betalen. Ja dag, zeiden we, dan zoeken we wel wat anders.

Gelukkig na een kwartiertje hadden we beet. Voor de reguliere prijs werden we teruggebracht. Fijn dat het ons toch gelukt was.

Tussen het centrum en Lantau Island is namelijk een toltunnel (kost 30 China$) en dat wisten wij niet.

Rond 1:00 's nachts weer terug op de kamer.

Karolin

Hey, daar zijn ze dan, eerste verhaal en foto's.
Mooi, vooral s'nachts.
32 graden vochtig....poepoe....ik begin acuut te transpireren ;-)))
Hier aangename temperaturen van 20 graden.
Ik kijk uit naar Australie :-))))
Groetjes

KC

Niet leuk als het zo vochtig is met die hoge temperaturen.

Gelukkig hebben ze airco's uitgevonden.

Toch wel aardig dat ze die schilderijen vertaald hebben op het vliegveld, dan weet je waar je heen moet. :-))