oeffelen.reismee.nl

hillarys en Aqwa

Vandaag gaan we naar Hillarys. Dit ligt 40km ten noorden van Perth aan de kust.

Hier is een marina, een grote jachthaven met allemaal winkels en restaurants.

Daarnaast is er een groot zoutwater-aquarium, Aqwa geheten, met hele grote haaien en schildpadden ... en ook stingrays met een spanwijdte van 2 meter.

Dat weten we nog van de vorige keer dat we hier waren.

Het regent vandaag met veel wind; echt hollands weer.

Het is druk bij het aquarium, veel vaders met jonge kinderen, waarom is ons een raadsel.

Maar goed, we zijn binnen en het lijkt of we niet weg geweest zijn.

Het grote aquarium waar de haaien zwemmen is omcirkeld door een lopende band, zodat je niet hoeft te wandelen maar gewoon kan blijven staan. Het is een glazen tube waar je doorheen gaat, overal zie je vissen gaan, links, boven en rechts van je. Net of je in het groot barriere rif bent.

Na 2 uur hebben we alles weer gezien en lopen naar de uitgang. Oeh, wat een zwarte lucht buiten, storm maar gelukkig droog.

Snel naar de jetty, waar de winkels zijn. Ook hier is het druk. We besluiten koffie te nemen met wat lekkers (vanilla slice, sausage-roll).

Zo, om half 4 rijden we weer terug, tjeetje wat veel auto's op zo'n zondag.

Thuis gekomen nemen we het er van, wijntje, biertje, zoutjes e.d.

Weer een lazy dag achter de rug, morgen gaan wij, Angeline en ik, naar de stad Perth.

Shoppen, souvenirs kijken en wellicht wat kopen ervan, nou we zien wel.

We pakken dan de bus en de sneltram naar het centrum.

Sebas blijft dan thuis bij Dineke, een paar kleinkinderen komen langs en dan kunnen ze allemaal wat buiten spelen.

Karolin

Net gekeken en volgens de site is het weer inmiddels wat beter bij jullie, mits de site klopt :-)
Nou wij hebben hier een heet!!! weekend voor de bug t/m 35 graden.
BBQ weer.....lekker :-)
Groetjes