oeffelen.reismee.nl

Brisbane en Fraser island

Het is een korte nacht voor ons geweest....vanmorgen nog net op tijd om een klein ontbijtje te nuttigen. Hierna gaan we de stad in, we zijn niet al te ver van het centrum en doen dit lopend.

Helaas het gaat een beetje miezeren na een kwartiertje staan we midden in het centrum en het is al behoorlijk druk, we lopen de winkelstraat op en zien hele oude gebouwen met hele hoge torenflats/kantoor gebouwen erachter, supermodern en ook wat old houses.

We gaan eten bij JOJO's, een restaurant wat bestaat uit allerlei kleine restaurantjes van pizza/muffins/sandwiches enz.; je bestelt en rekent dan af en ze komen het dan aan je tafel brengen, ook de de drankjes. Inmiddeles is het flink gaan doorregenen en we hebben geen jassen meegenomen. Nou dat is flink balen want we moeten ook nog de huurauto ophalen. Sebastiaan wil niet mee en blijft op de hotelkamer. Peter en ik lopen het stuk naar het bedrijf en zijn imiddels zeiknat.

De auto staat klaar een zilverkleurige Mitsubishi Outlander 4WD, echt een megacar.Geweldig, Peter gaat rijden naar het hotel terug; nu dat is niet zo makkelijk want het is allemaal eenrichtingsverkeer en ook nog links rijden. Na dik een uur zijn we terug.

Even uitrusten want we zijn wel moe en gaan liggen, tv kijken of even internetten. Om 8 uur gaan we maar eens kijken of er wat in de buurt is om te eten... en weer regent het baahhhhhh.

En .... geen regenjassen bij ons of paraplu, dan maar nat worden; gelukkig zit er een westerns steakhouse en hier hebben we heerlijke steaks gegeten met een flinke pint beer!! Sebastiaan had spare ribs, vriendelijke bedieining en altijd een leuk praatje met de aussies.

Hierna naar het hotel terug en de boel inpakken voor morgen want dan gaan we naar Fraser island toe. Het is ongeveer 300 km van Brisbane, maar we moeten wel op tijd zijn voor de ferry; die vaart om half 4 van het vasteland naar Fraser island toe.....en die willen we niet missen.

Het regent flink de volgende dag en we rijden Brisbane uit, hopen op beter weer maar helaas de hele dag blijft het regenen en niet zo'n klein beetje. Jammer want we stoppen even om bij Woolworths, een groot winkelcentrum, een lekkere beker met koffie caramel te gaan drinken met een groot stuk cake/muffin mmmmmmmmmmm heerlijk.

Het valt best tegen de rit naar Hervey bay, we denken dat we het net gaan halen en uiteindelijk komen we aan bij River heads, de boot ligt al te wachten; gauw de koffer en de rugzak eruit, de cameratas enz. dan de auto op de P plaats zetten en hollen want we zijn dus de laatsten die aan boord gaan. Pffffffff dat was echt op het nippertje.

Onderweg naar Fraser island zien we 3 dolfijnen, ze zijn een beetje aan het dollen met elkaar en zwemmen enspringen in het water. Leuk hoor dat hebben we toch maar mooi gezien.

De aankomst is prachtig, het is opgehouden met regenen en de zon komt er een beetje doorheen en we zien het eiland al. Het is heel erg groen en we zien een grote groep vogels.

Aangekomen aan landworden we met de bus en koffers en met de andere hotelgasten gebracht naar het hotel.

We hebben een prachtige villa aan het water en kijken uit op een swamp. Je hoort de geluiden van het regenwoud. Het wordt al snel donker en we zitten te genieten van al die geluiden.

Zo bijzonder.....en de ondergaande zon is ook prachtig.

Ja we zijn op FRASER ISLAND, werelderfgoed van UNESCO en zeer bijzondere vegetatie en dingo's.

de hond die afstamt van de wolf en die hier beschermd wordt en die we morgen gaan zien, zeker weten.