oeffelen.reismee.nl

agnes water/town 1770

We zijn vroeg met de boot vertrokken (07:50)van Fraser island, onderweg naar het vasteland hebben we dolfijnen gezien ondanks dat het zo vroeg was. Leuk hoor ze zwommen niet al te ver van de boot.

Laughing

Bij aankomst werden we netjes met de bus en onze koffers teruggebracht naar deplek waar de auto stond (River heads)en nadat we alles weer in de auto hadden gestouwd ben ik (Angeline) achter het stuur gaan zitten om de volgende 300 km te rijden. Oei, links rijden, maar ook de richtingaanwijzer zit aan de andere kant net zo als de ruitenwisserschakelaar die zit dus linksen tjaaaaaa, helaas die hebben we de hele dag aangehad.

Frown

De weg ernaartoe (de M1 Bruce higway) was 2 baans en schoot niet echt op. Flink wat grote kuilen en bulten, ook waren er nog wegwerkzaamheden. Na ongeveer goed 200 km veranderde sommige stukken weg in ondergelopen gebieden (flooding)en inderdaad, wij hebben een paar keer door een enorme waterplas moeten rijden, echt spannend want je ziet totaal niet waar je rijdt en je gokt een beetje hoe de weg eronder loopt.

Undecided

Gelukkig alles verliep goed, nadat we de afslag namen naar Agnes water, de naam zegt het al, kwamen we inderdaad op een stuk weg wat echt helemaal onder water stond, we moesten omrijden en gelukkig maar want we waren niet alleen en gingen met de andere auto's en caravans in file!!!!!!rijden. Onderweg zagen we nog 2 grijze kangaroes voorbij rennen/jumpen en die waren net zo verbaasd als wij.

Uiteindelijk zijn we goed aangekomen in ons 'beach villa', leuk huis helemaal in stijl van balinees rotan met een echt hemelbed, een hangmat op het balkon en een geweldig uitzicht over de baai van 1770.

Laughing

Hier is de avonturier captain James Cook in het jaar 1770 aangekomen,daarom is het gehucht zo genoemd. Er staat ook een gedenkteken van hem vlakbij het uikijkpunt. We zijn ongelooflijk leuk ontvangen door Corey, de opzichter van de 'beach shacks'. Hij heeft ons alles gewezen en we mochten ook zijnwasmachineen de droger gebruiken. We hebben hier zelfs gratis internet van hem gekregen.

Onze reeds gedragen klerenkwamen meteen niet zo lekker luchtje uit de waszak, dus dat wassen hebben we al gedaan de eerste avond.

Coreyvertelde onsdat het morgen beter weer zou worden maar wel met veel wind.

Ach we zien wel , we zijn er en dat is het belangrijkste, we gaan nadat de spullen uit de auto zijn gehaald de wasmachine staat de draaien, gezellig beneden aan de trap in het enige restaurant eten.

We worden geholpen door een Nederlands meisje dat hier al een aantal maanden is, gezellig even bijkletsen in het Nederlands en geeft ons gelijk wat tips.

We willen morgen naar het mooiste koraaleiland 'lady Musgrave' gaan een dagtocht,maar ondanks dat het prachtig mooi weer wordt waarschuwt ze ons voor de wind.

Inderdaad de tocht gaat niet door vanwege de sterke wind, jammer maar misschien overmorgen de dag daarna nog eens proberen.

Frown

We slapen heerlijk in ons hemelbed en worden wakker door de zon die schijnt....mmmmmmmmheerlijk .

KC

Jammer van het "tochtje" naar Lady Musgrove.
Maar met veel wind is een catamaran als een pingpong balletje op het water.

Maar dan heb je alvast de zonondergang gezien, toch?