oeffelen.reismee.nl

uitkijkpunt james cook en zonsondergang

Vandaag is het een zonnige dag maar helaas staat er een sterke wind dus de boot naar lady musgrave lagoon vaart niet, misschien morgen.

We staan wat later op en hebben een heerlijk ontbijt op ons balkon en kijken zo de baai over.

Het is prachtig weer en je ziet de golven en het strand, zandbanken en de vele vogels.

Corey, onze huismeester, heeft wel een paar leuke opties voor ons.

We gaan eerst naar het uitkijkpunt aan de andere kant en hierna lopen we dan naar het gedenkteken van James Cook.

Het is niet al te ver rijden en inderdaad, we lopen zo naar de uitkijkvlonder en zien daar een prachtige oceaan en velen vogels die van grote hoogte met een snoekduik de zee in gaan omvissen te vangen, zeer spectaculair.

Opeens zien we allemaal rugvinnen, dat zijn de dolfijnen die hier ook aan het vissen zijn.

Sebastiaan loopt voor ons en opeens gilt hij een slang!!!!

Inderdaad een bruine slang van ongeveer anderhalve meter ligt heerlijk in de zon, we weten niet of hij gevaarlijk is maar we laten hem met rust en kijken, foto's maken en filmen.

Teruggekomen gaan we nog in het 3 km verderop gelegen dorpje Agnes water een lekkere mug cappuchino drinken met een muffin.

Vanavond gaan we met een LARC, een amfibiboot met grote wielen, naar de zonsondergang kijken; we varen en rijden door de zee over de diverse zandbanken en bekijken de vogels.

Er zitten ook kangaroes maar die hebben we niet gezien, wel een hele mooie zonsondergang. Het is magnifek om dit mee te maken want het gaat heel snel, die zonsondergang.

Als we weer terug zijn op vasteland dan gaan we in onshuisje, The Escape,eten; we hebben eieren gebakken met ham/kaas voor op de broodjes.

Hopelijk kunnen we morgen dan echt naar de lady musgrave lagoon, snorkelen en tropische vissen gaan bekijken en schildpadden.