oeffelen.reismee.nl

lady musgrave lagoon

Vanmorgen hebben we al vroeg gebeld naar het buro en jawel (

Laughing
)hoor vandaag gaat de boot naar dit prachtige eilandje met haar blauwe lagoon.

Het weer is beter dan gisteren en ze verwachten een zonnetje.

De naam van dit eiland en zijn blauwe lagoon is de vrouw van James Cook.

Dus gaan we, alles bij ons... de boot ligt al klaar en we worden leuk ontvangen door de bemanning best wel veel 8 stuks en een hele grote zilverkleurige catamaran.

Om half 9 varen we de baai uit en de zon breekt door, gauw naar boven op het dek nadat we de instructies hebben gekregen over hoe je je zwemvest om moet doenen wat je met de plastic kommetjes moet doen!!!

Zodra we de baai uit zijn, geeft deze boot al haar kracht en spuiten we de volle oceaan over, alles gaat vrij voorspoedig; helaas met manlief en nog een paar mensen ietsje minder.

Er is heel veel golfslag en de catamaran heeft een enorme power maar de golven zijn wild en hoog, we hebben tegenwind; helaas Peter wordt nu wel erg witjes en inderdaad de eerste golf komt netjes in de plastic bakje.

Gelukkig denk ik dat is eruit en dan knapt hij wel op maar helaas de kleur van zijn gezicht wordt er niet beter op en ook de golven worden hoger en het gebonk, heen en weer gaan van de boot wordt erger, ikzelf en Sebastiaan voelen ons ook niet zo lekker maar gelukkig we houden het ontbijtbinnen.

Ohhhhhhh het wordt nog erger , ik zie de een na de andere naar de witte bakjes grijpen en we moeten nog bijna een uur, het is 90 minuten varentotaal.

Eindelijk, we zien in de verte wat groens op een eiland en zodra we in de luwte van het eiland komen worden de golven wat minder;we varen de prachtige blauwe lagoon binnen en gelijk is het gebonk/heen en weer geschud minder.

We zien prachtige kleuren van de zee en het groene eiland.

De boot legt aan bij een ponton en vandaar gaan we nadat iedereen is bekomen van de reis,een kop thee/water/koffie drinken met een lekkerekoek erbij.

Je kunt onderwater kijken naar de prachtige tropische vissen, we zien paarse/groene/blauwe vissen en omdat ze van het poton visvoer gooien ook een enorme vis ,George genaamd,die krijgt een grote vis van de crew.

Hierna gaan we met een kleinere boot met een glazen bodem richtig de koralen en richting het eiland.

We zien schildpadden, diverse kleuren koralen, vissen het is echt fantastisch om dit te beleven.

Aangekomen op het eiland lopen we een stuk over het eiland en er wordt wat verteld over de vogelpopulatie, de bijzondere bomen, planten en bloemen.

Het zand is wit en er liggen prachtige grote schelpen, stukken koraal maar we mogen niets meenemen, dus maken we van alles foto's en filmen veel.

We lopen weer terug over het strand naar de boot en danweer terug naar het ponton.

Opnieuw zien wewat schildpadden, zodra we op het ponton zijn staat er een uitgebreide lunch klaar en wordt ons verteld dat we na de lunch kunnen gaan snorkelen.

Alles is aan boord, je flippers ensnorkel/masker moet je zelf pakken uit grote bakken,je kan een wetsuite aandoen tegen de kou, kost wel 5 AU$. De crewadviseertdie om wel aan te doen.

Er is een route waar je langs het koraal kan snorkelen, want je mag niet over de koraal heen alleen erlangs, anders breek je met je flippers het koraal af.

Samen met Sebastiaan gaan we de trap af en staan dan op een soort balkon waar je dan vanaf stapt zo het water in.

Het is even weer wennen voor mij want het is alweer een hele tijd geleden dat je zo'n snorkel en bril op je neus hebt en zo moet ademhalen, ook Sebastiaan moet even wennen.

Maar nadat de eerste echte slok zeewater naar binnen is gegaan vergeet je dit niet en dan ga je ervoor.

Het is echt prachtig, zoveel verschillende kleuren, van klein tot groot, anemonen, hersenkoraal ... wat is de onderwaterwereld toch mooi.

We genieten volop en gaan steeds verder, Sebastiaan is niet bang en ik moet niet al te hard flipperen met de flippers want dan gaan we veels te hard, ook met mijn rugspieren die de afgelopen week al diverse keren flink geraakt zijn is het ook niet zo best gesteld maar ik probeer alles.

We worden goed in de gaten gehouden door Peter en door de crew, er zitten 2 mensen in een boot voorals er wat mis kan gaan en 1 op de uitkijk.

We genieten volop en zijn best wel lang in het water, het is zeer zout zo zout dat je ogen en handen gaan tintelen, dat is echt zoals het moet zijn.

Na een klein uurtje stoppen we ermee het wordt kouder, flinke zeeslag dus we krijgen vaker een slok zeewater binnen en we gaan terug.

De pakken uit de flippers in de bakken en de snorkels en maskers gaan in een speciale bak waar ontsmettingszeep in zit.

Dan staat de thee/koffie/koek alweer klaar en de mensen komen allemaal weer terug .

De vissen worden nog een keer gevoerd en dan vertrekken we weer terug richting vasteland.

We weten wat er kan komen maar gelukkig valt de terugreis mee, de golfslag is een stuk minder en zonder de plastic bakjes te gebruiken zijn we weer om half 6 terug in 1770, wezijn weer een heerlijke fantastische ervaring rijker .

Lekker warm douchen en dan een hapje eten, ik ga ook zo naar mijn bedje want echt ik ben hartstikke moe.

Morgen gaan we helaas weer door naar ons volgende stopover Mackay, we blijven hier maar 1 nachtje.

Maar we moeten wel door dus 500km rijden staat er op het programma.

Welterusten

Tongue out

Karolin

Ik heb het idee, dat ik mee gedaan hat met Peter maar de rest klinkt leuk, ik zie het helemaal voor me.
Nou ik zou zeggen, slaap lekker.
Tot het volgende verhaal :-)

Caroline

Wat lekker allemaal, en veel te zien en te doen, nu wel ff je rust nemen, want dit klinkt wal allemaal heftig en weinig rust voor jullie, geniet ervan, muchos besos

angeline

ja hoor vandaag 500 km rust ,aan doen in de auto je mag hier maar 100 km en op sommige stukken si de weg zo slecht met kuilen en gaten dat het onmogelijk is om hard te rijden.

Karolin

Hahaha,
ik dacht effen, dat ik me naam verkeerd geschreven had maar nee, het is Caroline :-))

KC

Op naar Mackay, tussenstop of toch nog iets bekijken?hier?

Na 500 km ben je toch wel op, toch?