oeffelen.reismee.nl

mackay

What the hell?

7 uur in de ochtend, wat een herrie buiten. De zon schijnt door de gordijnen van ons balkon.

Even kijken waar die herrie vandaan komt.

Yell

Nou ja, zijn ze het gras aan het maaien bij ons voor met een grasmaaimachine, zo vroeg al.

Jeetje, wat een kracht heeft die zon zeg, nu al meer dan 20 graden qua temperatuur. Dit wordt een prachtige dag, wel 25-27 graden is de verwachting, die zon steekt zeg.

Nou, dan maar een mug thee met cake als ontbijt, je moet immers meegaan in het nationale ritueel toch?

Zo, rustig wakker worden met uitzicht (weer) over de pacific. Buiten is het verder nog erg stil, tja wintertijd wat wil je dan ook.

Vandaag is het een wat rustige dag voor ons, slechts 150km rijden naar Airlie beach ons volgende rustpunt.

Het hotel waar we nu zitten is best goed, grote kamer met 2 kingsizebedden. Plavuizenvloer, lekker koel.

Wat ons opvalt is dat we tot nu toe in alle hotels en verblijven flatscreens hebben, bij de tijd zijn ze hier dus wel.

Een 2 kilometer van ons vandaan ligt een lokaal vliegveld, daar hebben we totaal geen last van.

Er zijn hier in Mackay 2 stadions vlak bij elkaar, australisch voetbal en een honkbal stadion.

Beide hebben dezelfde hoofdsponsor namelijk Virgin van Richard Branson.

We pakken ons handeltje in, de grote koffers hebben we in de auto laten liggen, dus het sjouwen valt erg mee.

Vandaag dus naar Airlie beach, maar eerst even landinwaarts om naar het Eugnellapark te gaan voor het bekijken van het vogelbekdier.

Om half 10 rijden we de stad uit.