oeffelen.reismee.nl

magnetic island

Vandaag verlaten Airlie beach. Jammer, want we wilden wel langer blijven maar ons reisschema zegt dat we vandaag naar Magnetic island moeten gaan.

We gaan vertrekken. Om precies 10 uur nemen afscheid van ons mooie appartement, leveren de sleutels in en gaan met de auto zo'n kleine 280 km verderop langs de Australische kust.

We komen langs enorme suikerrietvelden (Sugar kanes), mangoboomgaarden,sinaasappel- en ananasvelden, dit gebied is zeer vruchtbaar en overal langs de weg kan je dus fruit kopen.

Het suikerrietwordt vooral gebruikt voor de lokale rum, veevoeder en natuurlijk suikersiroop, suiker enz.

Ook hier zijn er heel veel stukken land te koop (lots)en huizen.

We moeten om half 5 in Townsville zijn, daar pakken we de carferry naar Magnetic island en hier verblijven we dan wat langer.

Alles verloopt prima en we stoppen even in het kustplaatsje Bowen. Daar is een prachtig uitzichtpunt over de baai en de eilanden en het staat bekend om de velewalvissen die er voorbij trekken. Helaas vandaag zijn ze er niet maar wel prachtig van het uitzicht kunnen genieten.

We zijn ruim op tijd bij de haven waar de vorige carferry net is vertrokken en we moeten helaas 2 uur wachten.

We gaan heerlijk op het terras zitten en er zijn allerlei boekjes/folders over dit gebied, deze info is overal te verkrijgen en gratis, welezen veelover dit gebied.

Het is hier niet druk, ongeveer 5 auto's zullen met ons meegaan.

Dan is het tijd en met de auto gaan we op de carferry en binnen een half uurtje komen we aan bij Magnetic island.We rijden van de ferry af het eiland op. Bij de eerste rotonde (100 meter verderop)is het 3/4 nemen en dan zien we het Mercure hotel al liggen. Direct aan de oceaan gelegen.

Waaauuuuuw, dit appertement is nog mooier dan dat van Airlie beach en dat was al perfect!!!

De auto zetten we in de parkeergarage en we lopen zo via eendeur naar de voordeur van ons appartement. We hebben een geweldig uitzicht over de oceaan,een enorm terrasmet schuifpuien.

Een prachtige grote lange kamer en 2 aparte slaapkamers, 2 badkamers, 2 wc's.

Sebastiaan slaapt apart in zijn eigen kamer met eigen wc en eigen douche. Ook wel eens fijn voor hem en voor ons, want hij heeft ook veel bij ons op de kamer geslapen en nu heeft hij voor de derde keer een prachtige kamer met uitzicht over de rotsen en de oceaan.

Eenzwembad ligt net onder ons terras en als je daar in ligt kijk jedus uit over de oceaan......wat voelen we ons rijk dat we dit allemaal mogen meemaken.

Nadat we zijn bijgekomen van deze luxe en weer alles uit de auto hebben gehaald gaan we een hapje ergens eten.

We hebben eensummiereplattegrond van het eiland op schoot, moeilijk te lezenwant inmiddels is het donker geworden en niet alle wegen zijn hier goed belicht.

Maarwe komenna even te hebben gezocht uit met een Mexicaans restaurant (Man Friday)waar behoorlijk wat auto's staan, gelukkig er is nog plek voor ons.

Als we aan tafel zitten horen en zien we wat groot uitgevallen buideldieren, het zijn possums.

Ze leven hier op het eiland en zijn hier bij het restaurant aan mensen gewend.

Ze eten bloemen en fruit, maar ookdoritos.

Sebastiaan en ik zijn gelijk verleifd op deze prachtige dieren, ze zijn leuk en maken ruzie met elkaar over welke doritoze willen en van wie.

Ze springen en duikelen over elkaar heen en rennen de palmbomen in en uit, over het terras hangen zeildoeken tegen de zon, maar daar springen ze zo in en maken me daar een herrie/ruzie.

We eten hier heerlijk buiten met een kaarsje op de tafel. De eigenaarschenktgeen alcohol, je mag hetwelzelf meebrengen!!!!!

Hierna gaan we terug naar ons prachtige appartement en zien de lichtjes van de overkant (Townsville op het vasteland) en de lichtboeien in het water, die de vaarroute van de schepen weergeven.

We gaan slapen en zien wel wat we morgen gaan doen!!!

dit eiland zit vol met verrassingen.