oeffelen.reismee.nl

wildlife

Vandaag is het weer een zeer zonnige dag hier op Magnetic island, nadat we wakke rwaren hebben we nog heerlijk een uur op bed naar buiten gekeken.

We kijken zo over de oceaanen aan de overkant ligt het vasteland en wat eilandjes, er vaart zo nu en dan een zeilboot voorbij of een vissersbootje.

We hebben helaas nog geen walvis/vinvis voorbij zien komen en ook nog geen dolfijnen groep, ze zitten er maar vandaag nog niet gespot.

Na een heerlijke ontbijtje, toast met pindakaas en juice, gaan we het eiland met de auto verkennen.

Het is niet zo groot en je mag met de auto een klein gedeelte maar berijden, de rest doe je of lopend of op de scooter ,of by bus.

Het halve eiland is ook natuurgebied, er zijn diverse wandelroutes en mooi uitzichtpunten.

We gaan richting Arcadia bay, het strand is prachtig maarer is helemaal niemand... we stappen uit en maken wat foto's en filmopnames. Hoe is het mogelijk? Bij deze temperatuur zou heel Nederland in de file staan naar de kust!!!

Nadat we een aantal stops hebben gemaakt met mooie uitzichten, besluiten we naar het wildlife zoopark te gaan. Het is maar een heel kleine dierentuin maar je mag er de dieren vasthouden.

We mogen met een echte ranger mee, een kleine man met baard, korte broek en een enorme hoed op.

Hij vertelt ons alles over de dieren, te beginnen bij de krokodil, er zijn hier verschillende krokodillen in Australie, ook zeekrokodillen en zoetwaterkrokodillen. Nu ik vind het allemaal prima als ik ze maar niet in het ECHT tegen kom.

We mogen het beest wat ongeveer 8 kilo weegt en bijna 1 meter lang is vasthouden.

Ze kan ons niet bijten want ze heeft een stevige pleister rondom haar bek zitten.

Ik vind het best wel zielig,die pleister, Sebastiaan ook en we geven haar gauw door aan een volgende.

We lopen zo verder en komen bij de wombat die in diepe rust is, het is wintertijd hier en ze slapen erg veel.

Deze mogen we gewoon aaien en ze voelt enorm zacht aan.

Dan krijgen we nog achtereenvolgens eenbluetongue hagedis, een stekelleguaan en een waterschildpad te zien en die we ook mogen vasthouden.

Dan komen we bij een slang, een wurgslang van 2 meter. Ook die mogen we om de schouder leggen.

Hierna gaan we naar de koala's toe. Hier worden dan de fotoshoots genomen, iedereen die betaald heeft mag met de koala op de foto.

Het dier is prachtig, een grijze vacht,met donkerbruine ogen.

Naast deze koalazit erook nog eenmoederkoala met een jong (joey) en dit is echt schattig.

Danlopen we nog naar de grote spinnen die hier ook op het eiland voorkomen.

Detour is jammer genoeg weer voorbij, wel leuk dat je deze dieren van zo dichtbij kan meemaken en vast kan houden, dat kennen we in Nederland niet.

Wegaanboodschappen doen bij de foodstorevan Magnetic island;we gaan nl. zelf koken want we hebben een prachtige keuken met alles erin en op, dus dat moet lukken.

Kant en klare aardappels, een zak diepvriesgroente en jawel gehaktballen die we zelf draaien van Australisch gehakt.

Dan frisse salade/komkommer erbij, mmmmmm het smaakt prima.

Zo, lekker tv kijken (100 zenders, dus keuze genoeg)en dan bijtijds naar bed, we slapen hier als wombats......