oeffelen.reismee.nl

rotskangeroes/ongedierte

Opeens zien we iets voorbij huppen op de rotsformatie die naast ons balkon ligt, we hebben er tot nu toe alleen maar naar gekeken en totaal niet beseft dat hier dus rotskangeroes leven.

Op het grote terras lagen wel wat bruine dingen.....wat dus keutels zijn.....zei Sebastiaan maar geen idee hebbende dat deze dieren zo bij ons op het terras kunnen huppen.

Ze zijn klein (ca. 50cm hoog)en grijs/bruin van kleur en ontzettend nieuwsgierig; we geven ze een boterham en dat vinden ze wel lekker, ze zitten met 3-en gezellig op de grote rots naast ons terras.

Nadat we gegeten hadden,de boel opgeruimd hebben in de vaatwasser, de wasmachine staat inmiddels ook weer te draaien,tv te kijken en een spelletje kaart doen ....gaat Sebastiaan naar de wc.....horen we hem opeens heel hard gillen.... jesssses we schrikken enorm wat nou....er loopt een giga grote kakkerlak (6 a 7 cm)in de wc!!!!

Zoonlief die niet bang is om een slang/hagedis/koala/krokodil vast te houden is nu als de dood voor (hij is wel groot )de KAKKERLAK.

Tjaaaa dit hoort hier ook, we hebben ze wel gezien op Gran Canaria/Tenerife maar niet zo groot.

Tja,manlief is al weg, zoonlief zit inmiddels al op onze wc.....dus moeders pakt dan maar de wc- borstel en drukt het beest en plet hem zo tegen de grond.

Hierna verdwijnt de borstel in de wc en wordt de kakkerlak met kracht losgeklopt, doorgetrokken en weggespoeld.

Zooooooo, klaar weg ermee, manlief vraagt...is hij weg??? Nee zeg ik nummer 2 loopt hier nog rond, want ze zijn nooit alleen, maar die mag jij straks gaan zoeken.

Inmiddels is Sebastiaan over de ergste schok heen....en vraagt of ik hem echt weg heb gedaan, ja hoor door jouw wc pot gespoeld!!!! zeg ik, hahaha nu meneer is niet meer op de wc geweest, hij durft niet meer bang dat de kakkerlak weer naar boven komt zwemmen.

Ach ja.....12 jaar en een grote mond, pubertaal en stoer doen, maar voor de rest gaat het prima met ons.