oeffelen.reismee.nl

snorkelen

vandaag zijn we gaan snorkelen, we hebben dit via een buro gedaan en we kregen privesnorkeltoursamen met 3 jonge mensen, zweedse een frans meisje en australische jongen.We kregen een wetsuit aan en de flippers, masker en snorkel.

peter is voor de eerste keer wezen snorkelen,hij is niet meegegaan naar het rif en heeft samen met het zweedse meisjes wat vooraan het strand/zee gesnorkeld.

sebastiaan en ik zijn verder gegaan naar de gele boeien waar het mooie rif en de vissen warten, het was een beetje onscherp te zien maar we zagen toch de prachtige kleuren van het koraal en de diverse vissen.echt weer een geweldige ervaring, verderop lag er nog een wrak,maar we vonden het toch wel te ver voor sebastiaan want je moet ook weer terug .....dus hebben we ons prima vermaakt in en rondom het rif.

zeker 3 uur zijn we in het water geweest en we kregen het toch wel een beetje koud,we zijn langszaam teruggezwommen en hebben nog stingrays gezien,steekroggen aan hun lange staart zit een angel en kan voor de mens een vervelende ervaring zijn als je op zo'n staart stapt of wordt gestoken.

we zijn toen we terug waren nog even het zwembad ingedoken en peter kwam toen terug van zijn snorkelavontuur hierna hebben we ons uitgekleed gedouched en hebben we afscheid genomen van onze prive snorkelvrienden.

we bij de horseoe bay gaan eten,prachtig uitzicht op het strand en de zee ook kwam er nog een moederpossumlangs met een kleine op haar rug,nu gaan we de boel inpakken en dan morgen vertrekken we naar mission beach,waar we dan weer een paar dagen gaan genieten.