oeffelen.reismee.nl

paronellapark

heerlijk geslapen en vanochtend na het ontbijt gaan we naar paronellapark.

dit park is een eeuw geleden ontstaan door een jonge spaanse jongemand die een droom heeft done laten uitkomen.hij was naar australie gekomen om zijn geluk te vinden, hij verkocht stukken grond die hij bouwrijp maakte of voor de suikerrietplantage en verdiende in die tijd een fortuin.

hij kocht toen een stuk land met een waterval en bouwde zijn droomkasteel,hij maakt van dit land een prachtig natuurpark en de mensen konden hier zwemmen, eten uitgaan,bioscoop, dansen in een danszaal, concerten en etentjes konden hier gehouden worden.

hij was getrouwd en kreeg 2 kinderen, nadat hij was overleden wilde zijn vrouw terug naar spanje maar de kinderen hebben dit voortgezet, er is een grote overstroming geweest in 1967 en een groot deel van het park stond toen geheel onderwater en veel gebouwen zijn toen verwoest maar nu si men dit aan het herstellen.

het verhaal achter het park is zo bijzonder.....en positief want ondanks heel veel tegenslagen is zijn droom werkelijkheid geworden en nog steeds draait het park op zijn eigen hydrowaterenergie en dat was toen al heel bijzonder.

het park ligt verscholenen je rijdt er zo voorbij maar gelukkig wij konden het makkelijk vinden, we hebben een rondleiding gekregen en ook nog visvoer om de vissen en grote alen/schildpadden te voeren.

na onze tour zijn we nog op eigen gelegheid door het park gelopen en hierna een heerlijk ijskoffie genomen en een sandwich/wrap.

toen weer terug naar het hotel en peter en ik hebben nog een prachtige beachwandeling gemaakt tot de zon onderging,het wordt hier wel snel donker om half 7 is het pikkedonker je ziet veel sterren en de maan.

gisteravond uit eten geweest en jawel hoor een enderlands meisje helpt bij de bediening ze is hier al voor een paar maanden en met dit werk kan ze in het hostel verblijven en sparen om verder te trekken in australie. dit doen veel jonge mensen na hun studie een jaar naar australie, je werkt in de horeca of hotel en zo verdien je dan wat geld en zo kan je dan weer sparen om verder te trekken. trouwen we hebben ook heerlijk gegeten bij haar.