oeffelen.reismee.nl

mamupark

het wordt een beetje saai maar alweer heel goed geslapen en iedere morgen worden we gewekt door de zon en de zeegeluiden, het is hier ook zo mooi maar wel heel stil.

het plaatsje zelf stelt maar weinig voor een paar huizen, restaurantjes en een hoofdweg met wat hotels/appartementen/hostels en een heel groot caravanpark waar veel oudere mensen staan met hun inmens grote carvan met alles erin en op en aan, zelfs de boot gaat mee.

het is wintertijd maar het is behoorlijk bemensd...vandaag gaan we naar mamupark.

een enorm rainforest gebied waar een bijzonder looppad is gemaakt, je loopt over de bomen en hebt verschillende uitzichtpunten en torens. het wemelt er van de dieren....

het is wel een eindje rijden dus we gaan bijtijds weg, het is zondag en you never know!!

het park is prachtig gelegen in de bergen/hills sommige stukken weg zijn 10% OMHOOG MAAR OOK OMLAAG.maar alles gaat prima en we komen er.

het looppad brengt ons tussen en door giga grote hoge bomen zoveel soorten aan planten het is overweldigend, we horen vogels maar zien er een paar ....opeens zien we beneden op een zonnig plekje pal naast de ijzeren pilaar waar wij boven op staan een grote zwarte slang en hij is heeel groot.

gelukkig staan we boven de slang en maken mooie foto's van dit beessie....na anderhalf uur komen we bij de grote hoge toren,peter en sebastiaan gaan deze toren beklimmen ,ik blijf beneden op het grote platform staan kijken naar het uizicht, heel in de verte loop de rivier en kronkelt tussen de bergen door en je ziet en hoort de stroomversnellingen.

hoger hoeft voor mij niet ik sta al hoog genoeg!!!

de 2 mannen klimmen naar boven (trappen)en evenlater staan ze ook bij mij op het platform nog na te hijgen. best wel een hele klim zegt sebastiaan.

we lopen dezelfde weg terug wel wat sneller en we komen weer de slang tegen alleen heeft hij nu een andere plek uitgekozen.

als we terug zijn nemen we iets te drinken en besluiten om dan nog eventjes naar de waterval te gaan ietsje verderop...nou ietsje...pffff het is nog best wel een stukje rijden, maar dan heb je ook wat.

een mooie grote waterval met een kleine rivier waar je in kan zwemmen....s h i..t zwemkleding niet bij ons dan maar pootje baden.

nadat we terug zijn in het hotel nemen we een nootje/bier/wijn en kijken we wat tv en vanavond de boel inpakken,gelukkig staan de koffers al bijna ingepakt en rijden we morgen door naar het rainforest en daar zitten we dan in een boomhut midden tussen de bomen/dieren.

Karin Stolk

Hallo vakantiegangers, inmiddels ben ik zelf terug van vakantie en bedacht me dat ik maar eens jullie reisverslag moest gaan bekijken omdat jullie inmiddels wel wat beleeft moeten hebben sinds ik voor het laatst gekeken heb. En... jawel hoor... het klinkt (leest) super goed! Wat hebben jullie al veel gezien. Hopelijk houdt het mooie weer aan. Geniet ze!
Groetjes, Karin

Cor

Hoi Peter, Angeline & Sebastiaan, wat een gave vakantie hebben jullie zeg! Peter het valt me op dat de IT-er uit de groep weinig achter het toetsenbord zit ;-) Komplimenten aan je vrouw voor het leuke/uitgebreide verslag. Zo krijg je het gevoel Australie toch een beetje leren te kennen, al ben je d'r nog nooit geweest :-)

Enjoy the trip 'mate' !