oeffelen.reismee.nl

Canopy en het Daintree rainforest

Canopy....boomhut...regenwoud.

Wij zijn gearriveerd in de canopy dit ligt in de tablelands van australie een enorm gebied bestaande uit heuvelachtige landschappen bedekt met allerlei soorten bomen en planten.

Real wildlife dus!!

Deze accommodatie is huisje in de bossen een boomhut, nu het was echt geen boomhut zoals ik mij had voorgesteld het was een enorm huis gemaakt van boomstammen met alles erin en op en aan, wasmachine, droger, keuken ,afwasmachine bad,douche ,houtkachel, terras ,bbq.

De ontvangst was allerhartelijks van het echtpaar david en saron gibson en werden gelijk uitgenodigd om 7 uur ‘s avonds te komen kijken naar het voeren van de boskangeroes en de possems.

In het huisje was er voer voor de vogels die rondom de boomhut verblijven en de schildpadden die in het riviertje voor ons zaten.

Ongeloofelijk veel dieren hebben we hier gezien!! Gelijk toen we binnen waren kwamen er al duiven en een soort zwarte kalkoen, even later zaten de boskangeroes al te wachten.toen het donker begon te worden kwamen er 4 possems zij aten bananen en brood,grappig beestjes en handtam want je kon ze aaien zolang ze maar bananen aten.

De papagaaien kwamen de volgende ochtend bij ons op het balkon,groen met knalrood,de zwarte met blauw paradijsachtige vogel, een grote groene vogel.

Wij zijn vroeg weggegaan we wilde veel dingen gaan bekijken, de grot met allerlei kristallen in atherton,gebouwd door een nederlander,crystal cave,natuurlijk was het een nagebouwde grot in een soort winkel maar de kristallen waren wel echt prachtig.....en wie kwamen we tegen jawel de man die het opgebouwd had en hij sprak nog redelijk goed nederlands,erg leuk om mee te praten.

Toen zijn we doorgereden naar een museum waar allemaal oude huisjes stonden waar je kon zien hoe men vroeger hier het australische land heeft ontgonnen en met welke moeilijkheden men kampte.alles was nog in de oude staat gebracht en ook de oude meubels, kleding apparaten stonden er. Zo kan men een beetje zien hoe men vroeger heeft geleefd.

Milk en chocolate fabric bezocht en naar de malanda waterfalls geweest en daar hebben we het vogelbekdier nog gezien, platypus,dit diertje had totaal niet in de gaten dat wij hem stonden te filmen en te fotograferen, hij dook op en neer en zwom ,grote lol.