oeffelen.reismee.nl

alice springs

de vliegreis van Cairns naar alice spring duurde niet zolang het is 2 1/2 uur vliegen.

we vlogen met quantas deze keer en prima vlucht gehad het toestel was wat kleiner en was niet vol.mooi weer en we vlogen over de outback,geen stad alleen maar rood zand en veel strepen waar een zandweg loopt en zo nu en dan een rivier die droog staat.Nadat we de koffers hadden ging heel snel deze keer,hebben we bij thrifty de auto opgehaald,een mooie witte hyundai,die zal morgen wel flink onder het rode zand gaan zitten. we gaan 500 km verder rijden want daar pas ligt de rode rots!!!

onze andere car een mitshubiti, hebben we vanmorgen achter gelaten n Cairns,deze heeft ons toch mooi bijna 2700 km over de australische bruce highway gebracht zonder mankementen.

alleen een bon voor te hard rijden.

we zitten in een privehuis hier in alice spring, een soort blokhut met een klein zwembad maar het water is steenkoud zei de eigenaresse.sebastiaan heeft nog even zijn voet erin gedaan maar ook hij vond het te koud, we hebben een rondleiding gehad en hierna vertrok ze weer.

de bedoeling is dat ze morgenvroeg ons ontbijt komt klaarzetten,beetje raar we slapen in haar huis maar zelf is ze er nu niet.....ze verhuurt kamers en het huis heeft er 4!! wij slapen met zijn 3 op 1 grote kamer met eigen wc en douche, prima hoor alles ziet er netjes en verzorgd uit.

toch voor ons een beetje anders dan we gewend zijn, om in een prive huis van vreemde mensen te mogen bivakkeren,maar goed ze verhuurt dit huis om ook een beetje inkomen te krijgen want alice spring zelf is een klein en leeft van de toeristen.

ook hebben we vanmiddag al in het centrum(pje) gewandeld en er is ook hier veel gesloten.

wat wel gelijk op viel zijn de aboriginals,onverzorgd mensenen veelal bedelend of dronken/hangend op grasvelden of in winkelcentra.gelukkig waren we al een beetje hierop voorbereid maar voor sebastiaan is dit ook de eerste keer dat hij dit zag en vond het maar griezelig.

de aboriginals zijn hier de oorspronkelijke bewoners en het is hier ook hun leefgemeenschap, ze maken mooie tekening/schilderijen en proberen dit aan de toerist te verkopen,met het geld wordt meestal alcohol gekocht.

wijzelf hebben hier in het centrum wat gegeten in een restaurant en natuurlijk ook hier werkt een nederlands meisje,samen met 3 europese collega's.dus ze kon even bijkletsen en haar nederlands ophalen hahaha.

zo we gaan lekker douchen en het zoveelste bed uitproberen want niet iederbed ligt lekker!!maar we zijn best vermoeid, we doen veel indrukken op en ook voor sebastiaan is het soms moeilijk want hij gaat overal wel met ons mee naar toe ,hij heeft ook zijn rustmomenten en ook heeft hij zijn pubermomenten maar wonderwle vindt hij het nog steeds allemaal even spannend.

good night