oeffelen.reismee.nl

kings canyon rit

Hiep hiep hoera, Peter is vandaag jarig en hij mag het in de auto vieren want we rijden vandaag van ALICE SPRINGS naar Kings Canyon resort, zo'n 500 km.

Dit resort ligt in het Watarrka National Park.

Een eindeloos langeweg door een nog eindelozer landschap wat zo nu en dan wordt opgeluisterd door een dode kangoeroe langs de weg, hele grote hopen 'camelpooooh', jawel want er leven hier ook wilde kamelen!!!

Het landschap is ook welheuvelachtig met grote rotsformaties en dode bomen, want er is veel vuur en brandgevaar.

Maar goed we hebben water en eten bij ons en een hele volle tank!!

Vanmorgen namen we afscheid van ons privé huis (Alice station)aan The Fairway 25in Alice springs, voor 1 nachtje en met ontbijt en toen op voor de grote reis.

Het is niet zo bijster interessant om deze wegte rijden maar je moet wel heel goed blijven opletten juist omdat dit zo saai rijden is en een 2 baans weg is, je tegenliggers zijn vooral auto's met caravan, jeeps en big trailers/vrachtwagens met 3 grote aanhangersze noemen deze roadtrains!!

Gelukkig zie je al uit de verte wat voor een kolos er aankomt, want zodra ze langszij gaan dan voel je de hele auto opzij gaan.

Maar goed na heel wat km's , nam Peter het stuur over en nadat we het tankstation voorbij waren gereden sloegen we rechtsaf richting Kings canyon. Het was toen nog 176 km verderop.

Opeens begon Peter onrustig te worden, het lampje van de benzine tank begon op te lichten ...nee he!!!!!

Jawel hoor bijna geen benzine meer en op deze weg rij je van tankstation tot tankstation....maar gelukkig er kwam er 1 ........die had geen fuel/benzine dus door naar de volgende.

Die was zo'n 60 km verderop ... zweten hoor maar we hebben het net gehaald en we konden de auto volgooien. Nu is de benzine in Nederland super duur ,maar hier weten ze het ook wel, omdat dit in de middle of nowhere ligt kunnen ze vragen wat ze willen 2,24 dollar; omgerekend in euro's is dit 1,84 euro. Het is bijna 80 dollarcent duurder per liter hierzo dan in de bewoonde wereld.

Het resort waar we nu zitten is aan het einde van de weg, hier schijntde verharde weg dus ook werkelijk op te houden.

Alles is hier duur, 2 biertjes/ice tea, eten (chips + burger), ze kunnen vragen wat ze willen (AUS$ 85,-)maar dat wisten we al van te voren dus wij hebben (als echte Nederlander) zelf wat voedsel ingeslagen en drinken.

Maar vanavond zijn we op het terras naar de ondergaande zon (sunset)wezen kijken, spectaculair zicht op de steeds weer van kleur wijzigende Kings Canyon, met een flesje champagne in de hand proostend op Peter's verjaardag. Hier waren we niet de enigen, zeker 60 andere toeristen kwamen ook meekijken inclusief een jongen van het resort met een rijdende koelkast vol met wijn, bier en snacks. Overal is aan gedacht hier.

Erg mooi allemaal en vooral stil .....en dan wordt het ook gelijk donker zodra de zon weg is en flink koud, overdag was het 27 graden, vannacht zal het hier zo rond de 2 /3 graden boven nul zijn.

We liepen net terug en zagen boven ons een werkelijk giga grote sterrenhemel, zoveel sterren aan de hemel echt fantastisch gezicht. Dit is dus het melkwegstelsel.

Zo, nu liggen we lekker op bed tv te kijken, olympische spelen natuurlijk gekeken door een Australische brilen de reisweblog bijwerken en de gemaakte foto's en filmpjes even bekijken.

Morgen gaan we wandelen door de Kings canyon naar Kings creeken heeeeeel misschien nog een helikoptervlucht maken over Kings Canyon, wel duur maar dit maak je maar 1 keer mee in je leven.