oeffelen.reismee.nl

uluru en de olga's deel 1

vandaag vertrekken we naar ayers rock, even ....alles weer in de auto en op naar ayers rock.het Inpakken en weer uitpakken van de koffers en de rest gaat steeds soepeler zo'n 300 km verderop ligt deze rode rots, debekenste en meest toeristische attractie van midden-australie.

Natuurlijk het is weer een vreselijk saaie rit en het is al gauw erg warm;de airco staat op volle kracht tetoeren.

Gelukkig voldoende benzine deze keer (weer AUS$ 2,24)....... eindelijk arriveren we in ayers rock, een groot complex met diverse hotels/resort en campings, met 1 winkelcentrumpje en wat restaurants.

Wij dachten dat ayers rock zoiets was als alice springs maar komen dus bedrogen uit.

Alles staat hier in het teken van het nationale park en nadat we in het hotel zijn aangekomen en hebbeningecheckt kunnen we naar onze kamer.

We hebben een prachtig uitzicht vanuit onze kamer, vanaf het balkon kijken we zo op de rode uluru hij ligt pal tegenover ons.

We besluiten om direct wat drinken/eten in te slaan voor morgen en gaan dan naar de supermarkt toe.

Nadat we een kleine hoeveelheid gekocht hebben en weer een enorm bedrag hebben betaald (alles is hier natuurlijk veel duurder dan in de grote stad), gaan we terug naar onze hotelkamer.

Inmiddels is het een komen en gaan van auto's en die gaan allemaal naar de zonsondergang kijken bij de uluru.

Wij besluiten om dit ook maar te doen, je weet nooit wat het weer doet en het is een hele mooie heldere dag..... als we aankomen bij de ingangvanhetnationale park betalen we25 dollar per persoon, kinderen onder 16 jaar betalen niets, het is een 3daagse pas.

Okee, we willen dit ook meemaken en betalen graag, dan rijden we het park in en het is toch nog een flink stukje rijden, dan komen we bij een enorme P-plaatsaan.

Er staan al heel wat auto's en vooral campers. Het uizicht is echt overweldigind wat een groot stuk rots zeg,het is echt een berg!!

De uluruis oranje rood van kleur en omdat de zon ondergaat verandert deze steeds in een andere kleur. Een fantastischgezicht en het gaat vrij snel dat verkleuren.

De zon gaat hier erg snel onder.

Tuurlijk staan er ook Nederlanders tussen en we raken zoin gesprek.

Maar we moeten wel opschieten met terugrijden wantom 8 uur moet iedereen weer uit het park weg zijn.

Als we terug rijden is het 1 lange file aan auto's die het park weer uitgaan, wij gaan een hapje eten bij ons hotel bij 'Gecko café' en hierna slapen.

Morgen de ultiemewandeling maken bij de Uluru!!

Karolin

Hoi, Hoi
Vandaag (10 augustus) is goed haha, jullie zitten toch al in Perth ;-)))

Karolin

Het bericht, dat er een nieuwe reisverhaal is, was namelijk 15 minuten geleden pas binnen gekomen, vandaar mijn reactie :-)))