oeffelen.reismee.nl

wandeling uluru en olga's

Een prachtige dag om te wandelen; om 10 uur moeten we bij de uluru zijn, dan kan je met een gids mee en deze vertelt dan heel veel over het ontstaan van deze rots, over de aboriginals enz.

Dus hurrie up....

We zijn op tijd net zo als alle anderen het is best druk, tuurlijk er lopen heel veel chinezenmaar ook Nederlanders.

Bij de grote P-plaats staan al wat mensen bij het bord voor de gids te wachten, niet ver hier van kan je de uluru beklimmen, dit is een zeer steile klim enmen heeft liever niet dat er wordt geklommen...... maar er zijn altijd mensen die dit toch doen,ook hele jonge kinderen van 5 of 7 jaar oud, onverantwoordelijk!!

Ik durf niet te kijken maar het gaat een heel stuk goed maar dan wordt het te steil en moeten de meeste mensen afhaken.

Tja en dan zie je hoe gevaarlijk die mensen bezig zijn.... op slippers met een rugzak achterop... er zijn ijzeren kettingen gehangen om je vast te houden maar de berg is zo glad....pfff gelukkig komt de gids aanlopen en met een hele echte aboriginal.

We gaan met ze op pad en hebben er veel zin in, hij verteld heel veel en laat ook de tekeningen zien en de zandtekeningen, de heilige grond en berg mag op sommige plekken niet gefilmd of gefotografeerd worden.... toch doen dit heel veel mensen ..... jammer ik ergerde me kapot eraan.

We zijn aan het einde van de tour nog even doorgelopen maar het was best heet en besluiten om terug te gaan.

We zijn erg onder de indruk van deze uluru.

Nadat we nog bij het infocentrum zijn geweest gaan wedoor naar de olga's, een enorm rots/berggebied wat 44km verderop ligt en ook tot hetzelfde massief als dat van de uluru behoort.

We maken hier een korte wandeling want ook hier is het erg warm, we komen in de vallei van de wind en lopen in de schaduw, prachtige kleuren rood/bruin/geel en we zien ook veel bomen/struiken en lopen de gorge in heerlijk in een windje en schaduw.

Ik zie nog 2 kangoeroes voorbij huppen.

Dan lopen we weer terug en gaan we met de auto terug naar ons hotel...

We gaan vanavond nog met de helicopter de lucht in; nog 1 keer van boven alles bekijken.

We treffen het want toen we gingen boeken troffen we een Nederlandse jongeman aan die hier de helicopter vliegt voor de maatschappij en hij is hier al een aantal maanden.

Hij vindt het leuk dat hij ons kan vliegen en neemt ons mee naar de uluru en de olga' s en we vliegen de zonsondergang tegemoet. Geweldig!!

Zo mooi die kleuren en het landschap eromheen, het is zoooooooooooo uitgestrekt en verschillend, hij vliegt nog over ayers rock, we zien onsresortdesertgarden.

Vliegt dan verder doornaar de uluru en daar zien we de rode rots veranderen van kleur.

Echt heel bijzonder en het is vrij snel donker dus hij vliegt nog een hele ronde...als extraatje.

We hebben zeker een uur gevlogen en het was bijna donker toen we landden op het vliegveld.

Bedankt Johan!!! Ja, zo heet de piloot. Bedankt voor deze mooie vlucht en we hopen dat je genoeg vlieguren maakt om traumahelicopterpiloot in Nederland te worden.

Moe maar voldaangaan we nog eten, ons laatste etentje in ayers rock... morgen vliegen we naar Perth, naar de famillie.

Karolin

Jullie vliegen van Ayers Rock door naar de Uluru.....?
Ayers Rock is de Uluru.
Bedoelde je de Olga's....???

peter

het was een rondvlucht tijdens de zonsondergang. we vlogen eerst boven ayers rock, toen naar de olga's en dan weer terug via de uluru naar het vliegveldje bij ayers rock.

Karolin

Oh....op die manier, staat zo niet in het verhaal maar nu is het duidelijk :-)))