oeffelen.reismee.nl

perth, laid back

Hoe laat zou het zijn?

Ik word wakker, maar het is stikkedonker.

Ik zoek mijn mobile en roep de tijd op, huh, half 10 al?

O ja, de ramen in onze slaapkamer zijn voorzien van rollershutters, daar komt geen spatje licht doorheen. Ik sta op, druk op de knop van de bediening en .... ja hoor het is stralend weer buiten, blauwe lucht en zon, veel zon.

Angeline wordt ook wakker en mummelt wat.

Ik schuif het slaapkamerraam open voor wat frisse lucht. Heerlijk, je ruikt de natuur.

Wat zijn de plannen voor vandaag.Laten we eerst eens uit bed komen, douchen, ontbijten en dan eens zien wat mogelijk is zo'n 1e dag na aankomst.

Dineke zit buitente lezen met naast haar de ipad. Ja, ook hier heeft het toegeslagen.

Goede morgen klinkt het 4 maal, ook Sebastiaan is inmiddels al opgestaan.

We besluiten wat te gaan wandelen in de omgeving, die is hier werkelijk prachtig. Er worden in de omgeving heel veel nieuwe huizen gebouwd. Het is hier behoorlijk heuvelachtig waar Dinke en Brian wonen, dus je hebt een mooi uitzicht over de vallei en in de verte zie je de contouren van Perth city.

Wat een huizen zeg, met 4 slaapkamers, 2 badkamers, dubbele garage, swimmingpool, videokamer, noem maar op. Elk huis krijgt standaard een airco in alle kamers.

Angeline en ik kijken elkaar aan en zeggen tegelijk lachend 'zo'n huis wil ik ook wel'.

Wel wat ver weg van je werk zeg ik dan gekscherend.

Maar goed, een beetje dagdromen mag toch wel.

Wink

Vanmiddag zijn we op tijd terug, want dan komt de rest van de familie ons verwelkomen en een beetje bijpraten.

Sebastiaan heeft zijn DS bij zich. Dineke heeft ook een DS liggen en zegt, dat als de jongens vanmiddag komen om gedag te zeggen ze samen spellejtes kunnen doen dan. Nou, dat wilt ie wel.

Het wordt een drukke middag, veel praten, veel luisteren, alles in het Engels. Het gaat ons redelijk goed af, wat wil je als je al 5 weken hier bent en alleen maar Engels moet praten.

We praten ook over het weer. Tja, wennen voor ons hoor, het is winter maar toch morgen 24 graden verwacht met veel zon.

Dan gaan we morgen naar het park bij Yundalupmet de wilde papagaaien om ze te voeren met eigen meegebracht zaad/voer. We zijn er al 2 keer geweest tijdens onze vorige vakanties maar het blijft grappig om te zien dat de papagaaien op je handen komen zitten om het voer te eten.

Dineke stelt dan voor om gelijk te gaan BBQ-en daar. Lijkt ons een prima plan.

Hier in Australië is het heel normaal om buiten te BBQ-en, in haast elk park zijn BBQ's aanwezig waar je voor AU$ 2,- een uur lang je vlees en groenten kan braden.

We kunnen haast niet wachten tot het morgen is.