oeffelen.reismee.nl

yundalup, de papagaaien en BBQ

Zo, we gaan vandaag de papagaaien voeren én BBQ-en.

Het is weer een schitterende dag, volop zon, strakblauwe lucht en 24 graden.

Met zijn 5-en in de Sonata met stoelen, koeltassen, fotospullen en een grote zak papagaaienvoer op weg.

Voor ons is het erg moeilijk om direct de juiste route te vinden, voor Dineke die rijdt blijkt het ook erg lastig.

Bij elke junction vraagt ze Brian, die naast haar zit, of ze rechtdoor, rechts of links moet.

Gelukkig gaat het steeds net op tijd goed, af en toe wordt er gegokt, slechts 1 keer gaat het fout.

We rijden verkeerd, maar gelukkig kan de auto gekeerd worden, het is niet zo druk op de weg.

Na een uur rijden komt de omgeving ons ook weer bekend voor. De huizen die hier staan hebben van die typische gevels, het lijkt een beetje Amsterdam. Tegen elkaar aan gebouwd 3 etages hoog, sommige zelfs 4, en smal. Elk huis heeft ook een eigen kleur.

Dat kennen wij dus nog van de vorige keer en Angeline moet Dineke zeggen hoe ze moet rijden. Komisch toch?

Daar is het meer met de grote P-plaats.

We zien duiven en slechts een paar witte papagaaien. Een beetje teleurgesteld stappen we uit en lopen naar het park toe. We zijn niet de enigen, er zijn vooral gezinnen met jonge kinderen die hier in het gras liggen of rondlopen, fietsen etc.

We lopen naar een BBQ-plek inclusief banken en tafel. Zo, die is van ons vandaag.

Oké, Sebas loopt gelijk naar een open plek en gaat daar staan met voer in zijn handen en strekt zijn armen uit. Er komt nog niets aan.

Het lijkt wel of de vogels bang zijn.

Na zo'n 15 minuten landen er 2 papagaaien in het gras een meter of 3 naast Sebas.

Tjonge, wat zijn ze schuchter zeg, de vorige keren vlogen ze je letterlijk tegemoet.

Waarschijnlijk zijn ze volgevreten, zegt Dineke, want we zijn niet de enigen die voer bij zich hebben.

Maar de aanhouder wint. Uiteindelijk staan we alledrie met onze armen wijd de papagaaien hoog te houden. We maken wat foto's en video's van elkaar.

Komen jullie eten? roept Dineke naar ons, BBQ is klaar!

Smullen smullen smullen. Wat kan het leven toch heerlijk zijn. In de openlucht, 24 graden, zon, frisse lucht, broodje vlees met ui, wie doet ons wat.

Na het eten nog eens de papagaaien lokken en eten geven en dan is alles op.

Brian zit te slapen in zijn stoel, Dineke ruimt alles op.

Angeline en ik lopen naar het meer dat hier is. Wat een helder schoon water. Het is zeker 1 tot 2 meter diep en je ziet de bodem. Veel eenden, 2 zwarte zwanen op het water. We zien 2 langnek-schildpadden op de bodem voortkruipen.

Het park is erg schoon, geen vervuiling, zo kan het dus ook.

We lopen terug naar de BBQ, Brian is inmiddels wakker geworden, heeft alles in de auto gelegd en we kunnen zo terugrijden naar huis.

Dat doen we dus. Het is inmiddels al half 4, dus uurtje rijden dan zijn we rond half 5 thuis.

Deze keer geen foutieve afslagen, het gaat in 1 keer goed.

Morgen gaat het regenen, zegt Dineke. Kunnen we naar AQWA gaan, een zeeaquarium bij Hillarys marina.

Dat wil Sebas heel graag, zien we de grote haaien weer.