oeffelen.reismee.nl

onze laatste reislog

Zo, onze laatste reislog van deze vakantie.

Vannacht met een beetje vertraging van een half uur vertrokken van Perth richting Hong Kong.

Het is een rustige vlucht, we zitten in het midden 4 stoelen op eenrij en gelukkig blijven we met zijn 3-en, dus ruimte genoeg.

Films kijken, tv kijken, spelletjes, doen vervelen doen we ons nier maar al snel gaan de lichten uit.

We krijgen genoeg te drinken en te eten maar honger hebben we niet, wel dorst.

Halverwege de ochtend krijgen we wat turbulentie en de riemen moeten dan om.

Sebas ligt te slapen, helaas ook hij moet de riemom en valt hierna gelukkigweer in slaap.

Peter en ik hebben hazeslaapjes.

We komen er goed vanaf en de daling wordt ingezet en we staan weer op de grond van Hong Kong airport, waar we 6 1/2 week ook al waren.

Helaas hebben we een lange stopover van16 uur en Peter heeft een kamer genomen in het Regal hotel airport.

We moeten toch weer een formulier invullen endoor de douane. Dit is een soort immigratie-formulier dat je dus bezoeker bent. We krijgen wel een mooie stempel in ons paspoort van de doauneman en lopen dan door richting de enorme aankomsthal.

We vragen waar we naar toe moeten voor het hotel en een vriendelijke behulpzame jongen wijst on de weg; pfff mijn benen gaan nu wel protesteren en mijn rug, we hebben natuurlijk weer veels te veel bij ons.

Maar goed nadat we zowat de hele grote hal zijn doorgelopen, mooi en goed overzichtelijk zien we het hotel toch nog een heel stuk lopen. Het is druk bij het inchecken, ik zit samen met Sebastiaan te wachten en wie zie ik: jawel Johnny de Mol!!!!!!!!!! met 2 andere mensen... ik zeg hoi Johnny....jij ook hier in Hong Kong hij lacht wat en loopt voorbij..... zonde te laat voor een foto maar misschien zien we hem nog.

We krijgen een kamer toegewezen niet degene die we zouden krijgen .....maar we zijn superverbaasd, we hebben een spa room, de naam is 'Karma suite'.

Deze kamers, een stuk of 15, hebben allemaal namen zoals Nirvana, Shakra en Shanti enz.

Werkelijk, ik waan me in een soort sprookje, een enorm hemelbed staat er, een eigen grote sauna, een enorm ovaal bad/whirlpool en buiten op het balkon staat een jacuzzi.

Een inloopdouche waar je met zijn 3-en in kan staan en allerlei stralen op je krijgt.

Een apart toilet, een nespresso machine, eenflatscreen van 50'met weet niet hoeveel zenders en gratis wifi-internet,wauw... we hebben heel wat hotelkamers deze vakantie gehad maar deze is toch wel heel mooi.

Helaas voor een paar uurtjes, we nemen een douche met lekker bad en douchespu.

We kunnen ook nog ontbijten tot 11:00 uuren dat doen we dan ook.

Hierna duiken we in het hemelbed met zijn 3-en, plek genoeg.

Na 5 min lig ik dus al in dromenland ..... Sebastiaan ook en Peter, tja dat weet ik dus niet meer.

Welterusten............ het is hier in Hong Kong erg slecht weer veel regen, wel 32 graden,en ze verwachten storm.

We hadden niet echt plannen gemaakt om nog de stad in te gaan omdat we van te voren niet wisten of we wel van de airport af mochten, maar we zijn blij dat we bij onze eerste stopover toen we begonnen aan deze reis (6 1/2 week terug)al de boeddha hebben gezien en het centrum. Toen scheen de zon de hele dag.

Nu is het dus zwaar bewolkt en regent het hard het is erg somber en grijs,en erg benauwd buiten.

We blijven dus hier in het hotel en gaan zo eten ergensop de HK-airport.

Wel 100 eettentjes zijn hier, dus keuze genoeg.

Vannacht gaan we vliegen om 0:10uur, dan duurt de vlucht dik 12 uuren dan ... tja, dan zijn we weer op Nederlandse bodem.

Dus zoals ik begonnen ben met deze log: dit is ons laatste echte grote verslag van deze fantastische onvergetelijke Australische vakantie.

Reacties

Reacties

marion

goede vlucht terug, en ik heb genoten van jullie reislog!
Liefs
Marion

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!